Γράφει ο
Σταύρος Καρυπίδης
Πάνε οι καλές οι εποχές που οι γλεντζέδες Ξανθιώτες, που κατά καιρούς έχουν «κατηγορηθεί» κιόλας ότι τίποτα δεν τους αγγίζει και ότι και αν ακόμη η τσέπη είναι άδεια η διασκέδαση στην Ξάνθη δεν κόβεται, πλέον έχουν γίνει φανατικοί σπιτόγατοι. Προσπαθώντας να περικόψουν από παντού προκειμένου να ανταπεξέλθουν στα πάγια έξοδά τους στα δάνεια και τις κάρτες, αναζητούν άλλες μορφές ψυχαγωγίας… κυρίως κατ’ οίκον με φίλους και γείτονες.
Οι συγκεντρώσεις στα σπίτια για γλεντάκια, κουβεντούλα, ταινιούλες και επιτραπέζια παιχνίδια όλο και πληθαίνουν. Η κίνηση στην νυχτερινή ζωή της πόλης έχει πέσει σύμφωνα με εκτιμήσεις επιχειρηματιών καφέ μπαρ τουλάχιστον 30% με 40%. Οι Ξανθιώτες κάνουν καταφύγιο το σπίτι τους αφήνοντας τις εξόδους τους μόνο για το βράδυ του Σαββάτου. Κύριο συστατικό στις ξεχωριστές στιγμές του μέσου Ξανθιώτη που «μένει στο σπίτι» είναι ότι μπορεί να περάσει ευχάριστα και άνετα, με λίγο κόπο, προσπάθεια… και φυσικά λιγότερα χρήματα. Το σπίτι αναδεικνύεται σήμερα στο βασίλειο ασφάλειας και ηρεμίας των μεσαίων και χαμηλών στρωμάτων της κοινωνίας. Ανάλογη μείωση κίνησης έχουν υποστεί και οι ταβέρνες της πόλης που μεσημέρι Κυριακής έκαναν παραδοσιακά μεγάλους τζίρους. Πολλοί Ξανθιώτες προτιμούν ποια, τα χειροποίητα σουβλάκια και το ψήσιμο στο μαγκάλι του μπαλκονιού παρά την «κοινωνική έξοδο» το μεσημέρι της Κυριακής.
«Μένουμε σπίτι» κάνουμε «Cocooning»
Η τάση των Ξανθιωτών που όλο και περισσότερο μένουν σπίτι στην Αγγλία αποδόθηκε με τον εύστοχο όρο «cocooning» που προέρχεται από το cocoon, δηλαδή το κουκούλι. «Πατέρας» του όρου, είναι ο Faith Popcorn, σύμβουλος μάρκετινγκ, ο οποίος στις αρχές της δεκαετίας του 1990 επινόησε τον όρο «cocooning», στην προσπάθειά του να περιγράψει την τάση των ανθρώπων- cocoonístas να επιλέγουν το σπίτι τους για να διασκεδάσουν και να καταναλώσουν. Η κίνηση πλέον μεταφέρεται από τα μπαρ στα σαλόνια και το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτή η στροφή σε σπιτικά γλέντια δεν περιορίζεται στις φοιτητικές παρέες, όπου συνήθως τα χρήματα είναι λίγα και ο ελεύθερος χρόνος πολύς αλλά αφορά όλες τις ηλικίες. Πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν μια χαλαρή έξοδο στο σπίτι ενός φίλου που ούτε ιδιαίτερο ντύσιμο απαιτείται, ούτε προγραμματισμός αλλά ούτε και χρήματα.
Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο
Σταύρος Καρυπίδης
Εκδότης - Δημοσιογράφος μέλος της Έ.Ι.Η.Ε.Ε. Lead Digital Strategist - Διαμορφωτής κοινής γνώμης και βιντεογράφος με πιστοποίηση από την Google και το Υπουργείο Τουρισμού στο Digital Marketing "Grow Greek Tourism". Owner & Operator στην Drone Areo View εταιρίας αερο-βιντεοσκοπήσεων και αερο-φωτογραφήσεων (αδειούχος χειριστής ΣμηΕΑ UAS Pilot A & UAS Pilot B). Ceo & Founder της εταιρίας "Φυσικό Αέριο Ξάνθης".