To νέο αεροσκάφος X3 της ευρωπαϊκής εταιρείας Eurocopter μοιάζει να προέκυψε από διασταύρωση ελικόπτερου με δικινητήριο ελικοφόρο αεροπλάνο. Ο ασυνήθιστος αυτός σχεδιασμός τού επιτρέπει να πετά με 220 κόμβους ή 400 χλμ/ώρα, πολύ ταχύτερα από τα συμβατικά ελικόπτερα.
Το υβριδικό X3 παρουσιάστηκε τη Δευτέρα, τρεις εβδομάδες μετά τη μυστική δοκιμαστική του πτήση σε στρατιωτική βάση της Γαλλίας. Οι φωτογραφίες που δημοσιοποίησε η εταιρεία δείχνουν ένα ελικόπτερο με δύο κοντά φτερά που φέρουν έλικες στα άκρα, ενώ από το ουραίο πτερύγιο απουσιάζει ο έλικας σταθεροποίησης των συμβατικών ελικοπτέρων.
Όπως εξήγησαν στο Reuters στελέχη της Eurocopter (η εταιρεία ανήκει στον όμιλο αεροδιαστημικών συστημάτων EADS), το μεγάλο στοίχημα στην ανάπτυξη του X3 ήταν η αύξηση της ταχύτητας χωρίς παράλληλη μείωση της αποδοτικότητας.
Τα σημερινά ελικόπτερα συνήθως δεν ξεπερνούν σε ταχύτητα τους 140 κόμβους ή 260 χλμ/ώρα.
Σε γενικές γραμμές, όσο ταχύτερα πετά ένα ελικόπτερο, τόσο πιο ασταθές γίνεται όταν αιωρείται πάνω από το ίδιο σημείο. Επιπλέον, η αύξηση της ταχύτητας στα συμβατικά ελικόπτερα θα σήμαινε ότι τα άκρα του κεντρικού έλικα θα έπρεπε να κινούνται σε επικίνδυνες υπερηχητικές ταχύτητες.
Η λύση της Eurocopter είναι η προσθήκη φτερών με έλικες, οι οποίοι όμως πρέπει να απενεργοποιούνται κατά την προσγείωση και απογείωση για λόγους ασφάλειας.
Το X3, διευκρίνισε η εταιρεία, δεν είναι μοντέλο παραγωγής -είναι μόνο ένα πρωτότυπο που θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για μελλοντικά υβριδικά ελικόπτερα.
Επόμενο άρθρο
Σταύρος Καρυπίδης
Εκδότης - Δημοσιογράφος μέλος της Έ.Ι.Η.Ε.Ε. Lead Digital Strategist - Διαμορφωτής κοινής γνώμης και βιντεογράφος με πιστοποίηση από την Google και το Υπουργείο Τουρισμού στο Digital Marketing "Grow Greek Tourism". Owner & Operator στην Drone Areo View εταιρίας αερο-βιντεοσκοπήσεων και αερο-φωτογραφήσεων (αδειούχος χειριστής ΣμηΕΑ UAS Pilot A & UAS Pilot B). Ceo & Founder της εταιρίας "Φυσικό Αέριο Ξάνθης".