Θόρυβος έχει προκληθεί μετά τα ρεπορτάζ μας σχετικά με τη μη μεταφορά των μαθητών του Ν. Ξάνθης με ταξί και ΚΤΕΛ αστικά και υπεραστικά. Το ιστορικό έχει ως εξής: Όλα ξεκίνησαν από τη δήλωση του Προϊσταμένου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιώργου Παπαδόπουλου ότι είναι το μεγάλο πρόβλημα που εντοπίζεται στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ακολούθησε η δήλωση του Αντινομάρχη Ξάνθης κ. Περικλή Καρβουνίδη ότι είναι κυβερνητική οδηγία του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Σαχινίδη να ζητηθούν μειώσεις κατά 20% από τους επαγγελματίες οδηγούς. Αμέσως μετά ο Πρόεδρος των οδηγών ΚΤΕΛ κ. Θέμη Γεωργιάδη δήλωσε πως το κρίσιμο θέμα έχει λυθεί σε όλους σχεδόν τους νομούς της χώρας και εκκρεμεί στην Ξάνθη και σε άλλους δύο τρεις νομούς.
Και οι οδηγοί ταξί δεν δέχονται την μείωση κατά 20% για να μεταφέρουν μαθητές
Ρεπορτάζ: Νάντια Νάκου
Ανυποχώρητοι είναι και οι οδηγοί ταξί στην μείωση κατά 20% που ζητά η Νομαρχία Ξάνθης για την μεταφορά των μαθητών τη νέα σχολική χρονιά. Μάλιστα είναι απλήρωτοι για το έτος 2010!… Ο Πρόεδρος του Συνεταιρισμού ΤΑΞΙ κ. Στέλιος Γουναρίδης σε δηλώσεις του στην Xanthinews έκανε σαφές: «Δεν δεχόμαστε την μείωση κατά 20% που μας επιβάλλει το Υπουργείο Οικονομικών γιατί τα κόστη λειτουργίας έχουν αυξηθεί πάρα πολύ και δεν μας συμφέρει. Είναι περίπου 300 μαθητές και συνεχώς αυξάνεται ο αριθμός. Τα περισσότερα είναι στην ορεινή περιοχή μέχρι την Μέδουσα και έχουμε και παιδιά με ειδικές ανάγκες, στα Ειδικά Σχολεία στη Φελώνη και στη Διομήδεια.
Στην Ξάνθη, στη Θεσσαλονίκη και σε άλλη μια πόλη εντοπίζεται αυτό το πρόβλημα. Δεν δεχθήκαμε εμείς παράπονα γιατί πιστεύω μας καταλαβαίνουν. Οι γονείς πρέπει να κάνουν τα παράπονα τους στη Νομαρχία. Κι εμείς έχουμε οικογένειες, κι εμείς μεγαλώνουμε παιδιά και όταν σε βάζουν να δουλέψεις με μια ασύμφορη τιμή, που δεν βγάζεις καθόλου κέρδος, ζημιώνεσαι.
Εμείς πήγαμε στη Νομαρχία και μιλήσαμε την προηγούμενη Τετάρτη. Δεν υποχωρούνε. Τους είπαμε να μας δώσουν τις περσινές τιμές. Μάλιστα μας ενημέρωσε ότι δεν μπορεί να μας κάνει ούτε ανάθεση. Από ότι ξέρω σε άλλες πόλεις έχουν γίνει αναθέσεις στα σχολεία, με τις περσινές τιμές, για δύο μήνες.
Ακόμη δεν μας κάλεσε η Νομαρχία μετά το θόρυβο. Πρέπει να πιέσει το Υπουργείο Οικονομικών για να μας δώσει τις περσινές τιμές και εμείς θα ξεκινήσουμε την άλλη μέρα».
Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΘ «ΚΑΡΦΩΝΕΙ» ΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΞΑΝΘΗΣ
Με δελτίο τύπου της η Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Θεοδώρα Κόκλα επιρρίπτει ευθύνες στη Νομαρχία Ξάνθης λέγοντας: «Οι Νομαρχίες διαχειρίζονται τις πιστώσεις για τη μεταφορά μαθητών που κατανέμει η κάθε Περιφέρεια, άρα η ευθύνη της οικονομικής διαχείρισης είναι αποκλειστικά και μόνο δική τους, καθότι οι Περιφέρειες δεν επεμβαίνουν στη σύναψη των συμβάσεων μεταξύ Νομαρχιών και μεταφορέων (ΚΤΕΛ, τουριστικά λεωφορεία ή ταξί)».
Εξάλλου, αναφέρει ότι «τον μήνα Ιούνιο υπήρξε πρόσθετη πίστωση 7.166.700 ευρώ, από την οποία ο Ν. Ξάνθης επιχορηγήθηκε με 2.238.000 ευρώ, ήτοι ποσοστό 31%. Για πρώτη φορά δόθηκε τόση μεγάλη επιπλέον πίστωση προκειμένου να ενισχυθεί ο θεσμός της μεταφοράς μαθητών».
ΝΟΜΑΡΧΗΣ: «Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΛΥΣΗ»
Από την πλευρά του ο Νομάρχης Ξάνθης ζητά από την κυβέρνηση να δώσει λύση στο πρόβλημα σημειώνοντας ότι η μείωση κατά 20% των κομίστρων είναι υποχρεωτική για τον ίδιο και δεν μπορεί να συμβληθεί με μεγαλύτερο κόστος.
ΜΕΓΑΛΑ ΘΥΜΑΤΑ: ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ
Οι εκατέρωθεν δηλώσεις καλά κρατούν την ίδια ώρα που δεν γίνονται τα σχολικά δρομολόγια και μένουν μετέωροι γονείς και μαθητές. Τελικά ας αναλάβει κάποιος την ευθύνη με το όποιο κόστος. Άλλωστε εκλογές έχουμε και μετρούν οι λύσεις…