fbpx
Γενική

Χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα μπαίνουν διόδια

Συνάντηση της Κίνησης Πολιτών ενάντια στα διόδια της Εγνατίας

Τα τριάντα τελευταία χρόνια περίμεναν ανυπόμονα όλοι οι κάτοικοι της Βόρειας Ελλάδας να γίνει ένας ασφαλής και άνετος αυτοκινητόδρομος ο οποίος θα εξασφάλιζε την ταχύτερη μετακίνηση των τροχοφόρων με μεγάλο βαθμό ασφάλειας. Ο Οδικός άξονας που υπήρχε πρέπει να σημειωθεί ότι ήταν υπερφορτωμένος καθώς ένωνε 2 Ηπείρους ( Ευρώπη – Ασία ) βρισκόταν δε σε άθλια κατάσταση. Η κατασκευή της Εγνατίας οδού ήταν ένα έργο Εθνικής σημασίας και ενώ πληρώθηκαν τεράστια ποσά από το Κράτος τώρα χωρίς να έχει ολοκληρωθεί, σχεδιάζονται διόδια και μάλιστα με υψηλό κόστος. Ήταν σίγουρο ότι θα υπήρχαν αντιδράσεις . Έτσι η Κίνηση Ενεργών Πολιτών Ξάνθης ενάντια στα διόδια πραγματοποίησε συνάντηση την περασμένη Τετάρτη στην Ξάνθη, προκειμένου να εκτιμηθεί η τρέχουσα κατάσταση στο ζήτημα των δράσεων της επιτροπής, να καθοριστούν οι επόμενες κινήσεις καθώς επίσης και να εγκριθεί η συμμετοχή της Κίνησης στην Πανελλαδική διαμαρτυρία που πραγματοποιούν όλες οι επιτροπές για τα διόδια, στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της ΔΕΘ. Αρχικά εκτιμήθηκε η κατάσταση όπως διαμορφώνεται μετά τις τελευταίες δηλώσεις του Υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη στην Ξάνθη καθώς επίσης και του Προέδρου της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Τάσου Μουρατίδη. Εν συνεχεία διαβάστηκε η επιστολή του τελευταίου προς Μέσο της πόλης, που οριοθετεί τον τρόπο που θα γίνει η εκμετάλλευση των διοδίων το επόμενο διάστημα με τη χρήση 2 μετωπικών σταθμών και αρκετών ηλεκτρονικών καθώς επίσης και οι διευκρινίσεις για το κόστος συντήρησης. Από την πλευρά τους τα μέλη αποφάσισαν ότι εμμένουν στην επιχειρηματολογία που έχουν καθορίσει εξαρχής και η οποία αποδέχεται την ανάγκη ύπαρξης διοδίων, αλλά με λογικό κόστος και με συμμετοχή του κράτους σε αυτό. Άλλωστε, όπως σημειώνουν τα μέλη της κίνησης, ανεξάρτητα με το αν το πόσο που απαιτείται για τη συντήρηση του δρόμου είναι 40 εκατομμύρια η 100 εκατομμύρια ευρώ, τα έσοδα από τους σταθμούς διοδίων θα είναι πολλαπλάσια. Τέλος, δεν αποδέχονται τη λογική ότι ο χρήστης πρέπει να πληρώσει για την αποπληρωμή των δανείων που έχουν συναφθεί για να ολοκληρωθεί ο δρόμος, ενώ θεωρούν ότι δεν μπορεί να υπάρξει είσπραξη διοδίων αν δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες υποδομές. Τα μέλη της κίνησης θα συμμετάσχουν με τη μεγαλύτερη δυνατή αντιπροσωπεία στην Πανελλαδική Διαμαρτυρία στις 11 του Σεπτέμβρη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και αμέσως μετά θα έρθουν σε επαφή με φορείς της περιοχής για να εκθέσουν τις θέσεις τους. Παράλληλα θα εντείνουν τις προσπάθειές τους για την υποστήριξη των αντίστοιχων πρωτοβουλιών που εκδηλώνονται σε γειτονικούς νομούς, ενάντια στα διόδια της Εγνατίας Οδού.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν τα μέλη της Κίνησης Δημήτρης Τοτίεφ, Κώστας Τσαπατώλης, Γιώργος Μπατζακίδης, Γιώργος Παπαδόπουλος, Νίκος Ανταμπούφης Τριαντάφυλλος Βαΐτσης, Κώστας Γούναρης, Νίκος Καλιαμπάκας, Γιάννης Κουρπαλίδης, Θοδωρής Μπακάλης και Γιάννης Σιδηρόπουλος. Την υποστήριξή του στην κίνηση ανακοίνωσε πρόσφατα και ο κ. Θ. Μουσόπουλος ο οποίος γνωστοποίησε στα μέλη της κίνησης ότι προσυπογράφει τις θέσεις τους. Η συνάντηση έγινε στο κατάστημα του Σωτήρη Τσιακίρογλου, επίσης υποστηρικτή των θέσεων της Κίνησης.

Σχετικά Άρθρα