fbpx
Γενική

Πώς επιδρά στη μετεξέλιξη του εμπορίου;

Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ (Μέρος 2)

Στο χθεσινό μας άρθρο είδαμε πώς ήταν οι εκπτώσεις παλιότερα και πώς έχουν εξελιχθεί σήμερα, καθώς και την αντικατάσταση του ρευστού από το «πλαστικό» χρήμα. Η απουσία ρευστού λοιπόν, κάνει ευάλωτες τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αρχικά, οι οποίες αντιμετωπίζουν πια πρόβλημα βιωσιμότητας. Οι πρόσφατες μειώσεις τιμών μέσα στις γιορτές, αποτέλεσαν κίνηση πανικού των καταστημάτων, σε εποχή, που ο τζίρος, όχι απλώς μειώνεται, αλλά μετατοπίζεται προς τις υπεραγορές, καθώς και στα γνωστά – άγνωστα μαγαζιά. Οι υπεραγορές είναι βέβαιο, πως θα προσπαθήσουν να σκληρύνουν τους όρους του ανταγωνισμού, πιέζοντας για άρση κάθε περιορισμού στην τακτική των εκπτώσεων. Οι αρχές της ελεύθερης οικονομίας, δίχως κρατικές παρεμβάσεις και το προηγούμενο της απελευθέρωσης του ωραρίου, που ήταν βασικός πυλώνας της ανάπτυξής τους, συνηγορούν ότι και τώρα θα έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Αυτός είναι ένας σταθμός, στο δρόμο, ο οποίος οδηγεί στην ολιγοπώληση της αγοράς και ως τώρα, όχι μόνο δεν έχει φανεί πολιτική βούληση να σταματήσει αυτήν την εξέλιξη, αλλά αντίθετα, μάλλον επιταχύνονται οι διαδικασίες της ολοκλήρωσής της.
Η μικρομεσαία επιχείρηση δε χρειάζεται ειδικά μέτρα στήριξης ή αναθέματα για την εξάπλωση των πολυεθνικών. Χρειάζεται συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και απαρέγκλιτη υπεράσπιση των θεσμών, σε ένα περιβάλλον, το οποίο μπορεί να μην υπηρετεί την ασυδοσία της αγοράς, αλλά στο οποίο θα πρέπει να προσαρμοστούν. Και αν αυτό δεν αποτελεί πολιτική επιλογή, επιβάλλεται να γίνει συνδικαλιστικό πρωτεύον.
Έτσι λοιπόν επιδρά ο θεσμός των εκπτώσεων στη μετεξέλιξη του εμπορίου. Όσο αναφορά στο μέλλον του εμπορίου, αυτό είναι ένα άλλο κεφάλαιο, το οποίο θα παρουσιαστεί σύντομα μέσα από την επιχειρηματική σελίδα της «ΧΝ».

– Τριάντα ημέρες πριν από την έναρξη των εκπτώσεων, απαγορεύεται στους υπεύθυνους των εμπορικών καταστημάτων να ανακοινώνουν προς το κοινό, εκπτώσεις ή προσφορές με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με διαφήμιση, επιστολές ή ανάρτηση διαφημιστικών πινακίδων. Η αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.

– Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις υπόκεινται στις ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 31 του Αγορανομικού Κώδικα και επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν. Το πρόστιμο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας όπου τελείται η παράβαση, ύστερα από γνώμη Επιτροπής η οποία συγκροτείται με απόφαση του και αποτελείται, από έναν υπάλληλο της Περιφέρειας και δύο υπαλλήλους της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.

– Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος των υπευθύνων, με απόφαση του Νομάρχη της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης όπου τελείται η παράβαση, πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

Σχετικά Άρθρα