Γενική

Τουριστικό βήμα προς τα …Βόρεια

Προσπάθεια να ανοίξει η τουριστική δίοδος για μια εβδομάδα στις γιορτές

Της Μαίρης Δαληκριάδου
Παρά το δριμύ ψύχος που είχε στο βουνό, η ατμόσφαιρα που επικρατούσε στα ελλληνοβουλγαρικά σύνορα στον μεθοριακό σταθμό «Άγιος Κωνσταντίνος» ανάμεσα στους Ξανθιώτες και τους Βουλγάρους ήταν αρκετά ζεστή. Ανάμεσα στις ευχές και τα δώρα που αντάλλαξαν οι πολιτικοί από την κάθε πλευρά, ευχή όλων ήταν να ανοίξει σύντομα η τουριστική δίοδος Ξάνθης- Ζλάτογραντ-Φιλιππούπολης.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε χθες στις 12 το μεσημέρι στο μεθοριακό σταθμό και παραβρέθηκαν οι Δήμαρχοι Ξάνθης, Σταυρούπολης, Αβδήρων, Βιστωνίδας Αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι του επιμελητηρίου, της ΟΕΒΕΞ.
Ο Νομάρχης Ξάνθης κ. Γεώργιος Παυλίδης δήλωσε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης αναφορικά με την Νέα Τουριστική Δίοδος Ξάνθης- Φιλιππούπολης και τον Μεθοριακό Σταθμό «Αγίου Κωνσταντίνου»:
Η μέρα είναι ιστορική. Κατασκευάστηκε για να επαναλειτουργήσει διακρατικός δρόμος μεταξύ Ελλάδας Βουλγαρίας, στα σύνορα της Ξάνθης, μετά από 70 χρόνια, περίπου, ψυχροπολεμικής κατάστασης.
Στην κρίσιμη οικονομική κατάσταση που διανύουμε, η διάνοιξη του δρόμου, που εκτιμούμε ότι θα ενισχύσει την ρευστότητα και την κυκλοφορία του χρήματος στην περιοχή, είναι σημαντική.
Ο τουριστικός κάθετος δρόμος Ξάνθης- Ζλάτογραντ- Φιλιππούπολης σχεδόν τελείωσε, μετά από προσπάθεια μας τεσσάρων ετών, από το 2006, με αποκλειστική πρωτοβουλία μας, της Νομαρχίας Ξάνθης. Απομένει η δεύτερη στρώση της ασφάλτου, στις αρχές του καλοκαιριού, ενώ τα στηθαία ασφαλείας αναμένουμε να τοποθετηθούν σε 2 μήνες το αργότερο, όχι μόνο σε αυτό το τμήμα αλλά και στο προηγούμενο τμήμα 3 χλμ, που είναι η συνέχεια του, παρότι όλα δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα μας. Σε αυτή την χρονική στιγμή, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο με ευθύνη των οδηγών και σε διαστήματα που δεν εμποδίζονται οι εργασίες της εργολάβου κοινοπραξίας. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από Εθνικούς Πόρους (ΚΑΠ- Οικονομικών). Ο δρόμος είναι τουριστικός. Δεν είναι εμπορικός, λειτουργία που δεν επιτρέπεται από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Η Ξάνθη ανακτά, εν μέρει, την κεντροβαρή θέση της στην έξοδο των Βαλκανίων στο Αιγαίο, αποκτά την αναγκαία ενδοχώρα, με μια κρίσιμη μάζα πληθυσμού. Αλλάζουν καθοριστικά τα πράγματα: Η χρονοαπόσταση Ξάνθη- Φιλιππούπολη είναι πλέον 3 ώρες, από 5- 6 πριν. Ξάνθη Σμόλιαν ή Παμπόροβο 2 ώρες από 6- 7 ώρες πριν. Ξάνθη Ζλάτογκραντ 50 λεπτά από 7 ώρες πριν, ή 50 χλμ από 630 πριν!
Αναμένουμε την τυπική υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ των δύο Κυβερνήσεων, για την λειτουργία του μεθοριακού σταθμού Αγίου Κωνσταντίνου. Καλούμε την Ελληνική Κυβέρνηση να προχωρήσει ταχέως, προς όφελος της οικονομίας όχι μόνον της Ξάνθης αλλά όλης της Β.Α. Ελλάδας.
Η κατασκευή του, δεν αλλάζει τίποτε στην υποχρέωση της Πολιτείας, του Υπουργείου Υποδομών, να κατασκευάσει, τον τόσο ταλαιπωρημένο από αναβολές και υποχρεώσεις Κάθετο Άξονα Ξάνθης- Ελληνοβουλγαρικά- Σμόλιαν».

Σχετικά Άρθρα