Γενική

Με επιφύλαξη πραγματοποιούν τις αγορές

Πώς βλέπουν οι Ξανθιώτες την αγορά της Ξάνθης

Σε ήπιους ρυθμούς κινείται η αγορά της Ξάνθης, τουλάχιστον μέχρι και το τέλος του προηγούμενου μήνα, παρά το γεγονός ότι ο χειμώνας μας «χτύπησε» την πόρτα, κάνοντας απαραίτητη αν όχι επιβεβλημένη, την αγορά χειμωνιάτικων.
Σε αντίθεση με την κίνηση των δρόμων, η αγοραστική κίνηση δεν αυξάνεται σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες. Η μετριότητα της κίνησης, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οφείλεται στην οικονομική στενότητα των καταναλωτών, που σε συνδυασμό με την σημαντική αύξηση των προϊόντων σε σχέση με πέρσι, αποτρέπει τους καταναλωτές να κάνουν «περιττές» αγορές, πέρα από τα απαραίτητα.
Το κυριότερο πρόβλημα εντοπίζεται στα εμπορικά καταστήματα, καθώς δεν έχει υπάρξει μεταβολή του τζίρου των επιχειρήσεων, ενώ πέρσι, τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των καταστηματαρχών. Πώς βλέπουν όμως οι Ξανθιώτες την αγορά της Ξάνθης;

Καταναλωτές: «Κάθε χρόνο τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης ανεβάζουν τις τιμές»
Δεν είναι λίγες οι φορές που ακούγεται ότι, η αγορά της Ξάνθης είναι αρκετά ακριβή. Η εφημερίδα «XN» μίλησε με μερικούς καταναλωτές, οι οποίοι είπαν τη γνώμη τους, για την αγορά της πόλης μας.
Σύμφωνα λοιπόν με το αγοραστικό κοινό, η αγορά της Ξάνθης παρουσιάζει αρκετά μεγάλη ποικιλία σε όλα τα είδη, αλλά με μεγάλο μειονέκτημα τις τιμές των προϊόντων.
«Δεν είναι δυνατόν να πηγαίνουμε σε ένα κατάστημα στην Ξάνθη και να βρίσκουμε ένα προϊόν, το οποίο κοστίζει 70 ευρώ, ενώ το ίδιο προϊόν και σε ανάλογο μαγαζί, σε κοντινή πόλη να το βρίσκουμε στα 50 ή ακόμη και στα 40 ευρώ», είπε ένας καταναλωτής στη συνομιλία , που είχαμε μαζί του.
Όσο αναφορά στην ποιότητα των ειδών ένδυσης και υπόδησης, οι Ξανθιώτες καταναλωτές, εμφανίζονται αρκετά ευχαριστημένοι, αλλά και πάλι οι τιμές αυτών, σκιάζουν την καλή ποιότητα.
«Η ποιότητα των ρούχων και των παπουτσιών είναι αρκετά καλή. Αυτό που μας «καίει» σαν καταναλωτές είναι οι τιμές τους. Είναι ακριβά τα προϊόντα. Αν πάτε και εσείς σε άλλες πόλεις θα βρείτε τα ίδια προϊόντα σε φθηνότερες τιμές. Το έχω ακούσει και από πολλούς άλλους. Δεν το λέω μόνο εγώ», είπε ένας άλλος καταναλωτής.
Από την άλλη πάλι, φράσεις όπως, «σήμερα δεν έκανα ούτε σεφτέ», «10 χρόνια τώρα δεν έχω δει ποτέ τόσο πεσμένη την αγορά» και «κάθε φέτος και χειρότερα» είναι συνηθισμένες πλέον στα «πηγαδάκια» που στήνουν έξω από τα καταστήματά τους κάποιοι έμποροι, όταν δεν έχουν πελατεία στο κατάστημα.
Η «χρυσή τομή» είναι ένας μεσομακροπρόθεσμος σχεδιασμός τόσο από τους εμπόρους, όσο και από τους καταναλωτές με τη χρησιμοποίηση, από την πλευρά των πρώτων, υποδομών και παροχών και με τη συνειδητοποίηση από την πλευρά των δεύτερων, της σημαντικότητας για την τοπική οικονομία της στήριξης των τοπικών καταστημάτων, θα δώσει οπωσδήποτε ένα άλλο κλίμα στην τοπική αγορά.

Νίκος Βιδάλης

Σχετικά Άρθρα