fbpx
Γενική

Κριτική θεμάτων πανελλαδικών εξετάσεων

Από το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης του Ηρακλή Ζωγράφου

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ : Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες ήταν τα θέματα της Ιστορίας Κατεύθυνσης. Όλες οι ερωτήσεις ήταν με σαφήνεια διατυπωμένες και δεν άφηναν κανένα περιθώριο για παρερμηνεία από τους μαθητές.
Στην ομάδα Α των θεμάτων οι ερωτήσεις που επιλέχθηκαν ήταν από τις λεγόμενες «υψηλού κινδύνου» και κάλυπταν όλο το εύρος της ύλης, όσο αυτό είναι δυνατόν.
Σε ό, τι αφορά την ομάδα Β, τις πηγές, τα αποσπάσματα που δόθηκαν ήταν όλα απλά και κατανοητά και οι ερωτήσεις δεν προκάλεσαν καμία έκπληξη.
Για ακόμη μια μέρα η επιτροπή δεν επέλεξε θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, οι ερωτήσεις αφορούσαν συγκεκριμένα κομμάτια του βιβλίου, δεν υπήρχε καμία συνδυαστική ερώτηση κι έτσι είδαμε και πάλι το φαινόμενο οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές να θεωρούν τα θέματα «εκνευριστικά εύκολα» και οι λιγότερο προετοιμασμένοι να γράψουν απρόσμενα καλά.
Ηρακλής Ζωγράφος
Φιλόλογος- Ιστορικός
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Τα θέματα, του μαθήματος της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές κάλυψαν μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης, θεωρούνται απαιτητικά και απευθύνονταν σε μαθητές που έκαναν πολύ καλή προετοιμασία. Η διαβάθμιση στη δυσκολία τους ήταν ιδανική (σε αντίθεση με τα θέματα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας) και επιπλέον εμπεριείχαν αρκετές παγίδες (ενδεικτικά αναφέρουμε τα ερωτήματα 4α ,4ε , 4στ ), που με μια πρώτη εκτίμηση, θα μειώσουν αισθητά το ποσοστό των άριστων γραπτών στις φετινές εξετάσεις. Καλή επιτυχία και καλή δύναμη σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για τη συνέχεια!
ΤΑΣΟΣ Β. ΞΕΦΤΕΡΗΣ- ΒΙΟΛΟΓΟΣ Α.Π.Θ,
Βενιζέλου 56 τ.κ. 67100 Ξάνθη Τηλ:2541066051-Κιν:6974382236
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΚΡΙΤΙΚΗ : Τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια, οι μαθητές μπορούσαν να εντοπίσουν τη σωστή απάντηση σε συγκεκριμένα κομμάτια του βιβλίου.
Στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής δεν υπήρχε ιδιαίτερη δυσκολία, αφού οι μαθητές μπορούσαν να αντιληφθούν τη σωστή απάντηση αφού η ερώτηση αναφερόταν σε συγκεκριμένες, σαφείς εκφράσεις του βιβλίου. Μόνο το ερώτημα Α6 μπορούσε να προκαλέσει κάποια αβεβαιότητα στην επιλογή της ορθής απάντησης.
Οι ερωτήσεις ανάπτυξης είχαν επιλεγεί από τα πιο κύρια σημεία της ύλης, στα οποία οι περισσότεροι μαθητές είχαν δώσει ιδιαίτερη έμφαση. Η διατύπωση των ερωτήσεων ήταν ακριβής και σαφής χωρίς να αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες.
Εν κατακλείδι, αν θέλουμε να κάνουμε μια συνολική διαπίστωση για τα θέματα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το θετικό ήταν ότι μπορούσαν να αναπτυχθούν και από μέτρια προετοιμασμένους μαθητές, διότι η απάντηση σε ορισμένα θέματα θα μπορούσε να δοθεί και μέσα από τις εμπειρίες των μαθητών ξεφεύγοντας από τη στείρα αποστήθιση.
Το αρνητικό είναι ότι δόθηκε βαθμολογική βαρύτητα σε μία ερώτηση που αφορούσε ένα συγκεκριμένο σημείο του βιβλίου (4 μονάδες στις 20 αφορούσαν μισή σελίδα βιβλίου), με αποτέλεσμα μαθητές, οι οποίοι δεν είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα σε αυτό το μικρό κομμάτι του βιβλίου έχαναν σημαντικό έδαφος έναντι των υπολοίπων.
Αποστολίδης Γεώργιος
Οικονομολόγος Α.Π.Θ.

Σχετικά Άρθρα