Γενική

Κριτική των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Από το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης του Ηρακλή Ζωγράφου

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΜΑΤΩΝ: Την Ιστορία ως μάθημα Γενικής Παιδείας επιλέγουν πολλοί λίγοι μαθητές πανελλαδικά (για παράδειγμα πέρυσι την επέλεξαν μόνο 684 υποψήφιοι. Για το λόγο αυτό τα θέματα των εξετάσεων τα τελευταία χρόνια είναι σχετικά εύκολα και η διατύπωση των ερωτήσεων απλή.
Τη γενική αυτή διαπίστωση ενισχύουν και τα φετινά θέματα. Το πρώτο μέρος των ζητημάτων, οι ερωτήσεις θεωρίας, ήταν απλές, κατανοητές και δεν δημιουργούσαν σύγχυση στους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Ήταν από αυτές που ονομάζουμε αναμενόμενες, καθώς εξέταζαν τα σπουδαιότερα γεγονότα της περιόδου. Σε ό, τι αφορά στις ερωτήσεις των πηγών, αυτές εξέτασαν θέματα από τον Α και Β Παγκόσμιο πόλεμο και μοναδική δυσκολία των μαθητών θα μπορούσε να είναι ίσως το πλήθος των πληροφοριών που έπαιρνε ο μαθητής από τις πηγές και από το σχολικό βιβλίο και η οργάνωση αυτών.
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΜΑΤΩΝ : Τα θέματα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας κρίνονται κατ αρχήν βατά έως εύκολα, χωρίς ασάφειες, παγίδες και απαιτήσεις για ιδιαίτερα τεχνάσματα.
Στη θεωρία κανένα ερώτημα δεν έκρυβε κάποια ιδιαιτερότητα και ακόμη και οι ερωτήσεις σωστού- λάθους ήταν ξεκάθαρες, απλές και σαφείς.
Σε ό, τι αφορά τις ασκήσεις το 2 ο θέμα ήταν πολύ απλό και απαιτούσε απλή εφαρμογή των τύπων και μόνο στο β ερώτημα χρειαζόταν προσοχή στην επιλογή του κατάλληλου τύπου για τη διακύμανση, αν και τα δεδομένα μας οδηγούσαν στον τύπο που έπρεπε να χρησιμοποιηθεί.
Στο 3 ο θέμα προσοχή χρειαζόταν στο β ερώτημα όπου για να ξεπεράσουμε το σκόπελο του απροσδιορίστου ΔΕ χρειάζεται να πολλαπλασιάσουμε με το συζυγή του παρονομαστή αλλά παραγοντοποιούμε τον αριθμητή και το κλάσμα απλοποιείται.
Στο 4 ο θέμα έπρεπε να προσέξει ο υποψήφιος ότι η παράσταση λ2- 6λ+2 είναι πραγματικός αριθμός και επομένως απαλείφεται κατά τον υπολογισμό της πρώτης παραγώγου.
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ : Το θέματα του μαθήματος της Φυσικής Γενικής Παιδείας δεν παρουσίαζαν καμία έκπληξη και μπορούν να χαρακτηριστούν ως βατά. Υπήρχαν αρκετές ασκήσεις θεωρίας με τη μορφή πολλαπλών ερωτήσεων και Σωστού Λάθους, γεγονός που βοηθά αρκετά τους μαθητές στην επίτευξη μεγαλύτερης βαθμολογίας.
Οι ασκήσεις τω δύο τελευταίων θεμάτων δεν ήταν υψηλού δείκτη δυσκολίας και βέβαια ήταν μέσα στις δυνατότητες των περισσοτέρων μαθητών που είχαν επιλέξει το μάθημα αυτό.
Συνολικά, τα θέματα μπορούν να χαρακτηριστούν ως μέτριας δυσκολίας και θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν μεγάλη βαθμολογία στους καλά διαβασμένους μαθητές και ικανοποιητική βαθμολογία στους λιγότερο προετοιμασμένους.
ΚΡΙΤΙΚΗ- ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ Α. ΖΩΓΡΑΦΟΣ
ΗΡΩΩΝ 103- ΞΑΝΘΗ- τηλ. 25410 77110
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τα θέματα, του μαθήματος της Βιολογίας Γενικής Παιδείας, στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές, χαρακτηρίζονται πολύ εύκολα (ευκολότερα από οποιαδήποτε άλλη χρονιά) και χωρίς παγίδες. Διατυπώθηκαν με σαφήνεια, δεν υπήρχαν, από πλευράς εξεταζόμενων, ερωτήσεις και ούτε δόθηκαν διευκρινίσεις ουσίας. Ωστόσο, η εμμονή της επιτροπής τα τελευταία χρόνια να μην επιλέγει θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, δεν επέτρεψε, για ακόμη μια φορά, να ξεχωρίσουν οι μαθητές οι οποίοι έκαναν πολύ καλή προετοιμασία για το συγκεκριμένο μάθημα. Καλή επιτυχία και καλή δύναμη σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για τη συνέχεια!
ΤΑΣΟΣ Β. ΞΕΦΤΕΡΗΣ
ΒΙΟΛΟΓΟΣ Α.Π.Θ.
Βενιζέλου 56 τ.κ. 67100 Ξάνθη
Τηλ:2541066051- Κιν:6974382236

Σχετικά Άρθρα