Γενική

«Η αντίδραση του καταναλωτή ευνοεί και τον καλό επιχειρηματία»

Ημερίδα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών στην Ξάνθη με θέμα «Ο Ρόλος του Καταναλωτή στην Ελεύθερη Αγορά»

Μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης στο ξενοδοχείο «Δημόκριτος» στην Ξάνθη. Διοργανωτής της ημερίδας ήταν το παράρτημα Ξάνθης της Ένωσης Γυναικών Ελλάδος σε συνεργασία με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών. Ομιλητές στην εκδήλωση ήταν ο πρόεδρος του ΚΕ.Π.ΚΑ και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της Ε.Σ.Κ.Α Νικόλαος Τσεμπερλίδης, καθώς και η γεν. γραμματέας του ΚΕ.Π.ΚΑ Ευαγγελία Κεκελάκη. Στην ημερίδα παραβρέθηκε πλήθος γυναικών από την Ένωση Γυναικών Ξάνθης, οι οποίες την παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον έως το πέρας αυτής.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. παρεμβαίνει, δυναμικά, για τη διαμόρφωση ενός θεσμικού πλαισίου, που προστατεύει τον Καταναλωτή, στη λειτουργία της αγοράς. Οι θέσεις της οργάνωσης αφορούν στην προστασία του καταναλωτή, η οποία δεν επιτυγχάνεται με μεμονωμένους νόμους, αλλά μέσω της ενσωμάτωσης της προστασίας αυτής σε όλη τη νομοθεσία και εκπροσωπεί τους καταναλωτές και παρεμβαίνει, σε τοπικό, εθνικό, και διεθνές επίπεδο και σε όλους τους αρμόδιους φορείς.
Νικόλαος Τσεμπερλίδης: «Στόχος του ΚΕ.Π.ΚΑ είναι η ενημέρωση των καταναλωτών»
Το ΚΕ.Π.ΚΑ είναι στη διάθεση των καταναλωτών για ενημέρωση, πληροφόρηση και συμπαράσταση σε κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, προσφέροντας στους καταναλωτές ενημέρωση για τα δικαιώματά τους και πως μπορούν να δικαιωθούν, πραγματοποιεί εκδηλώσεις και συζητήσεις με ειδικούς επιστήμονες για προβλήματα που αφορούν στους καταναλωτές και εκπροσωπεί τους καταναλωτές σε εθνικά και διεθνή όργανα. Ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών Νικόλαος Τσεμπερλίδης, μιλώντας στα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ανέφερε: «Ο καταναλωτής πρέπει να ξέρει ότι υπάρχουν δικαιώματα σε τομείς της αγοράς, τα οποία πρέπει να τα ασκεί, φυσικά προς όφελός του. Ο καταναλωτής πρέπει να μάθει πότε καταπατούνται τα δικαιώματά του. Όταν ο καταναλωτής αντιδρά, διαμαρτύρεται, ψάχνει, βρίσκει, αρχίζει να λειτουργεί καλύτερα η αγορά, με όφελος όχι μόνο σε αυτόν, αλλά και στους «καλούς» επιχειρηματίες». Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών πραγματοποιεί σε τακτά χρονικά διαστήματα ενημερώσεις, στις οποίες ο καταναλωτής μπορεί να μάθει τα δικαιώματα που έχει.
Πρόεδρος ΚΕ.Π.ΚΑ: «Καταπολεμούμε την ακρίβεια»
Στη χώρα μας, όπως καταδεικνύεται και από έρευνες του ΚΕ.Π.ΚΑ., η ακρίβεια έγινε το κυρίαρχο πρόβλημα, με πολλαπλές επιπτώσεις και στα εισοδήματα των καταναλωτών και στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Τα είδη καθημερινής χρήσης, όπως τρόφιμα, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής και οι υπηρεσίες γενικού κοινωνικού ενδιαφέροντος ή καθολικές υπηρεσίες, όπως ηλεκτρικό ρεύμα, νερό, μεταφορές κ.λπ. παρουσιάζουν αυξήσεις τριπλάσιες και τετραπλάσιες του πληθωρισμού. Ο κ. Τσεμπερλίδης μιλώντας για την ακρίβεια ανέφερε: «Αυτά που βλέπετε τώρα με το «παρατηρητήριο τιμών» είναι προτάσεις του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το «παρατηρητήριο τιμών» έχει να κάνει με το ότι θέλουμε να δίνουμε πληροφόρηση στον καταναλωτή, για να κάνει επιλογές σωστές, επιβραβεύοντας με αυτόν τον τρόπο τους επιχειρηματίες, οι οποίοι πωλούν τα ίδια προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές».
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. με τις μικρές του δυνάμεις, αλλά με την ορμή και τη δύναμη του εθελοντισμού, κατάφερε να φέρει, στο προσκήνιο την ακρίβεια και να αποδείξει, με συγκεκριμένα στοιχεία, το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι από τις ακριβότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Νίκος Βιδάλης

Σχετικά Άρθρα