Γενική

Σκληρή κόντρα Παυλίδη- Καραλίδη

Ανέβηκαν οι τόνοι στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Ξάνθης μετά το αίτημα της αντιπολίτευσης για συζήτηση του εκτός ημερησίας θέματος της γραφειοκρατίας

Πυροδότησε το ήρεμο κλίμα του Νομαρχιακού Συμβουλίου Ξάνθης το θέμα εκτός ημερησίας που έθεσε η αντιπολίτευση και αφορούσε στη συζήτηση για την αντιμετώπιση και μείωση της γραφειοκρατίας στις συναλλαγές των πολιτών με τις υπηρεσίες της νομαρχίας, καθώς και την εφαρμογή διαφανέστερων διαδικασιών, για τη διασφάλιση ίσης μεταχείρισης των πολιτών.
Ο κ. Καραλίδης ανέφερε ότι, το θέμα «ήρθε στο φως», με την αφορμή τις καθυστερήσεις οικοδομικών αδειών από την πολεοδομία, η οποία δυσλειτουργεί, κάτι που έγινε αποδεκτό, όπως ανέφερε και από τον κ. Παυλίδη. Επίσης ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης πρόσθεσε: «Γεννάται το ζήτημα της λειτουργίας ή της αναζήτησης τρόπου, καλύτερης αντιμετώπισης των πολιτών, ίσης πρώτα απ όλα απέναντι στις υπηρεσίες και πάνω απ όλα την καταπολέμηση των μη ξεκάθαρων διαδικασιών, για την παροχή υπηρεσιών στους πολίτες».
Το θέμα που έθεσε ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Φώτης Καραλίδης, προκάλεσε την αντίδραση του Νομάρχη, ο οποίος παίρνοντας το λόγο δήλωσε: «Συνηθίζει ο κ. Καραλίδης, όταν βλέπει να έχουμε κάποια σοβαρά θέματα στο νομαρχιακό συμβούλιο, να βάζει κάποια απίθανα θέματα, για να φύγουμε από την ουσία, γιατί ποτέ δεν του άρεσε να υπάρχει κάτι δημιουργικό» και συνέχισε: «Για να μπει ένα θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης πρέπει να είναι κατ επείγον. Εγώ περί κατ επείγοντος κουβέντα ουδεμία άκουσα», ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε σε δημιουργία εντυπώσεων από την μεριά της αντιπολίτευσης, προσθέτοντας ότι, πολλές υπηρεσίες της νομαρχίας είναι πιστοποιημένες με ISO για την καλή τους λειτουργία. Τέλος και ύστερα από αντιδράσεις του κ. Καραλίδη, συμφωνήθηκε και από τις δυο μεριές το θέμα να τεθεί κανονικά προς συζήτηση, σε επόμενο νομαρχιακό συμβούλιο.
Ένα από τα σημαντικότερα θέματα που απασχόλησαν την προχθεσινή συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Ξάνθης ήταν αυτό το οποίο αφορά στο έργο της μεταφοράς και διανομής νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης, για την αποκατάσταση των υπόγειων υδροφορέων. Εισηγητής του θέματος ήταν ο Νομάρχης Ξάνθης Γεώργιος Παυλίδης, ο οποίος ανέφερε ότι, πρόκειται για ένα έργο μείζονος σημασίας για την περιοχή, αφού παρατηρείται το φαινόμενο της υφαλμύρωσης, σε μια εκτεταμένη ζώνη, μέχρι τέσσερα χιλιόμετρα μακριά από τη θάλασσα, ενώ αίσθηση προκάλεσε το γεγονός εύρεσης υφάλμυρων υδάτων έως τη Διομήδεια και την Εξοχή, με αποτέλεσμα την ερημοποίηση των περιοχών. Ο κ. Παυλίδης στην εισήγησή του ανέφερε ότι, αυτό είναι αποτέλεσμα της δημιουργίας των αναχωμάτων του Νέστου με τα εξής λόγια: «Φτάσαμε σ αυτό το σημείο, γιατί ο Νέστος Ποταμός στη δεκαετία του 50 εγκλωβίστηκε μέσα σε ψηλά αναχώματα».
Το πρόβλημα της υφαλμύρωσης των υδάτων, προέρχεται και από τις χιλιάδες γεωτρήσεις, με τις οποίες αντλούνται τεράστιες ποσότητες νερού από το υπέδαφος, με αποτέλεσμα η θάλασσα να εισχωρεί στα νερά του υπεδάφους, με ολέθρια φυσικά αποτελέσματα για τις καλλιέργειες. «Αντλούσαν και συνεχίζουν να αντλούν εκατομμύρια κυβικά νερού από το υπέδαφος. Αυτό το νερό δεν υπάρχει σε επάρκεια και καλυπτόταν υπογείως από τα νερά της θάλασσας, γινότανε μία μίξη, η οποία όσο πιο κοντά στη θάλασσα ήταν, τόσο μεγαλύτερη ήταν» δήλωσε συγκεκριμένα.
Το έργο αυτό θεωρείται πολύ σημαντικό για όλη την περιοχή, αφού με την απελευθέρωση υδάτων από το Νέστο, θα αναζωογονηθεί το υπέδαφος, με όποια αποτελέσματα συνεπάγεται αυτό και χαιρετίστηκε από όλους τους συμβούλους.
Στο νομαρχιακό συμβούλιο, συζητήθηκε επίσης και το έργο του περιμετρικού δακτυλίου της Ξάνθης, ο οποίος αποτελεί ένα τεράστιο εγχείρημα. Πρόκειται για ένα δρόμο εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από την αρχή, ο οποίος θα «αγκαλιάσει» την πόλη της Ξάνθης. Εισηγητής για το θέμα υπήρξε ο νομάρχης, ο οποίος μίλησε για τη σημαντικότητα υλοποίησης του έργου, αφού θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό η κίνηση των οχημάτων στο κέντρο.
Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης εξέφρασε κάποιες αμφιβολίες για τον περιμετρικό δακτύλιο, λέγοντας πως δε γνωρίζει αν αυτό το έργο το «σηκώνει» η Ξάνθη και αν είναι απαραίτητο να γίνει. «Ξέρουμε αν η Ξάνθη στο μέλλον θα έχει 200 ή 250 χιλιάδες κατοίκους, ούτως ώστε να εξυπηρετεί το έργο αυτό;» είπε συγκεκριμένα.
Πάντως, πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, με προοπτική και μέλλον, καθιστώντας την Ξάνθη τη μοναδική πόλη στην Ελλάδα και όχι μόνο με «δαχτυλίδι», για την κίνηση των οχημάτων.

Σχετικά Άρθρα