Γενική

Κλείνουν σχολεία σε Κουτσό, Λευκόπετρα και Πηγάδια- Υπάγονται στον Πολύσιτο

Οι συγχωνεύσεις δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, προχωρούν και στο Ν. Ξάνθης και σύμφωνα με τις προτάσεις της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πρόκειται να κλείσουν σχολεία στην ύπαιθρο και οι μαθητές να μετακινούνται με λεωφορείο, κάτι που εμπεριέχει κινδύνους δεδομένης της φετινής δυσάρεστης εμπειρίας που έζησαν οι μαθητές του Νομού Ξάνθης. Ο Προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σάββας Μελισσόπουλος τόνισε ότι ζήτησε από τον Υπουργό Εσωτερικών ότι θα πρέπει να είναι συνεπής στα κονδύλια του με τους Δήμους που θα αναλάβουν τη μεταφορά. Επίσης ο κ. Μελισσόπουλος έκανε σαφές ότι δεν πρόκειται να απολυθεί κανένας εκπαιδευτικός. Ωστόσο θα χαθούν 20 οργανικές θέσεις…
Θα καταρρεύσουν οι συγχωνεύσεις αν δεν πληρώνονται οι μεταφορές
Ρεπορτάζ: Νάντια Νάκου

Η Καλλικράτεια λογική συνεχίζεται και στον χώρο της εκπαίδευσης και ειδικότερα στο χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ν. Ξάνθης έχουμε αρκετές αλλαγές για τις οποίες ο Προϊστάμενος κ. Σάββας Μελισσόπουλος τόνισε: «Η διαδικασία των συγχωνεύσεων έγινε για όφελος των μαθητών και οι προτάσεις έγιναν με παιδαγωγικά κριτήρια. Ο στόχος ήταν να δημιουργήσουμε εξαθέσια σχολεία στην ύπαιθρο και δωδεκαθέσια δημοτικά σχολεία στα μεγάλα αστικά κέντρα. Με πολύ μεγάλο σεβασμό στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη δεν ξεπερνούμε το 25 προς 1, δηλαδή 25 μαθητές για έναν εκπαιδευτικό. Και δεν δημιουργούμε σχολεία μαμούθ που ξεπερνούν τους 400 μαθητές ανά σχολική μονάδα.
Με αυτές τις συνενώσεις και τους εκπαιδευτικούς στόχους που βάλαμε θα έχουμε βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θα έχουμε τις απαιτούμενες υλικοτεχνικές υποδομές να υποστηρίξουμε τις καινοτόμες δράσεις που δρομολογούνται στο νέο σχολείο».
Θα γίνουν πέντε συγχωνεύσεις σχολείων στις οποίες εμπλέκονται 14 δημοτικά σχολεία από τα οποία τα τρία ήταν ήδη σε αναστολή λειτουργίας. Επίσης προχωρήσανε σε 8 συγχωνεύσεις νηπιαγωγείων στις οποίες εμπλέκονται 21 νηπιαγωγεία από τα οποία τρία ήταν ήδη κλειστά. Οι προτάσεις αφορούσαν και άλλες δύο συγχωνεύσεις. Η μία ήταν να δημιουργήσουνε ένα εξαθέσιο σχολείο στο Εράσμιο και ένα τετραθέσιο σχολείο στο Εύλαλο- Δέκαρχο. Αλλά δεν μπορέσανε να προχωρήσουνε γιατί δεν ήταν λυμένο το κτηριακό ζήτημα, σύμφωνα με δήλωση του κ. Μελισσόπουλου.
Επίσης έχουμε και δύο αναβαθμίσεις σχολείων για το 18 ο σχολείο και το δημοτικό σχολείο Ευλάλου.
ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ
Στο εξαθέσιο δημοτικό σχολείο Αβδήρων θα μετακινηθούν 22 παιδιά από τη Μάνδρα. Τα τριθέσια δημοτικά σχολεία Π. Λάγους και Κεσσάνης ήταν κλειστά εδώ και 3 χρόνια. Τυπική ήταν και η συνένωση των σχολείων Βαφέϊκων και Γενισέας. «Για να μην έχουμε ανοιχτές οργανικές θέσεις και τις οποίες δεν χρησιμοποιούμε», σχολίασε ο Διευθυντής. Στη Διομήδεια πάει μόνο το Αυξέντιο και το Μαγικό θα πάει αργότερα.
Τα παιδιά από το Κουτσό, τη Λευκόπετρα και τα Πηγάδια θα πρέπει να πηγαίνουν σχολείο στον Πολύσιτο, στο εξαθέσιο σχολείο. Είναι 15- 20 παιδιά από το κάθε σχολείο.
Σε σχετική ερώτηση για τις δυσκολίες μετακίνησης των παιδιών επεσήμανε: «Όλες αυτές οι συνενώσεις αποτελούν ένα νέο οικοδόμημα που ουσιαστικά περιγράφει το σχολικό χάρτη του νομού μας. Αυτό το οικοδόμημα θα καταρρεύσει εάν υπάρχει πρόβλημα οικονομικής στήριξης των μεταφορών. Το έχουμε πει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών που θα μεταβιβάσει τα κονδύλια στους Δήμους που θα κάνουν τις μεταφορές πλέον: Οι προτάσεις μας έχουν αυτόν τον αστερίσκο, ότι δεν θα δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα όπως το φετινό που είχαμε φέτος με τις μεταφορές των παιδιών. Αν γίνει αυτό τότε οι γονείς θα έχουν απόλυτο δίκιο και θα επιβεβαιωθούν οι κασσάνδρες και εγώ πρώτος θα είμαι μαζί με τους διαμαρτυρόμενους γονείς και μαθητές για να λυθεί το πρόβλημα».
ΘΑ ΧΑΘΟΥΝ 20 ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Από τις 415 οργανικές θέσεις που είχε ο νομός μας θα χαθούν 30 ενώ οι 10 ήταν ήδη χαμένες. Δηλαδή χάσαμε 20 θέσεις. Ο κ. Μελισσόπουλος δικαιολόγησε λέγοντας: «Από τις πιθανές πιστώσεις των αναπληρωτών που θα είχαμε» και διαβεβαίωσε ότι δεν θα γίνουν απολύσεις: «Όσοι εκπαιδευτικοί ήταν στα σχολεία υπό κατάργηση και έχουν οργανική θέση τότε στη διαδικασία μεταθέσεων ανά νομό επιλέγουν κατά προτεραιότητα το σχολείο της αρεσκείας τους. Χωρίς να μπουν στη διαδικασία των μορίων».

Σχετικά Άρθρα