slider Παράξενα στο Internet Τελευταία Νέα

Δοκιμή: Ford Focus 1,5λτ. ST-Line

Η έκδοση ST-Line του Focus με τον 3κύλινδρο 1.500άρη EcoBoost και το χειροκίνητο κιβώτιο, «φέρνει» μαζί του και έναν άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω καθιστώντας το ακόμα πιο ξεχωριστό οδηγικά.

Το Focus 4ης γενιάς μας συστήθηκε στις απλές του εκδόσεις ως το κορυφαίο από άποψης οδικής συμπεριφοράς μικρομεσαίο μοντέλο της αγοράς. Η έκδοση που δοκιμάζουμε τώρα δεν είναι κάποια «ειδική» έκδοση του Focus, έχει όμως ένα πολύ συγκεκριμένο πλεονέκτημα όχι μόνο στα «χαρτιά», αλλά υφίσταται και στην πράξη. Ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω συνδυάζεται με τις αρετές της έκδοσης ST-Line και τον ισχυρό EcoBoost κινητήρα των 150 ίππων και μαζί με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο διαμορφώνουν μια έκδοση που ξεχωρίζει ανάμεσα στην πλούσια και ικανή γκάμα του Focus.

Αν στον παράγοντα μπει και η εξαιρετική τιμή των 21.154 ευρώ (σ.σ. μόλις 794 ευρώ περισσότερα έναντι της αντίστοιχης έκδοσης με τον 1.000άρη EcoBoost) τότε μιλάμε για την καλύτερη έκδοση με οδηγοκεντρικά κριτήρια του Focus…

Εμφανισιακά η έκδοση ST-Line του Focus παραμένει ίδια σε όλη την γκάμα του, ενσωματώνοντας σπορτίφ σχεδιαστικά στοιχεία και προβάλλοντας ένα έντονα δυναμικό προφίλ στο σύνολό της. Αυτό διαμορφώνεται από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, το χαμηλότερο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (κατά 10 χλστ.) τις 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου, τα πλαϊνά μαρσπιέ, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και την αεροτομή στο πίσω μέρος.

Κινητήρας-Κιβώτιο: Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Ο 1,5 λτ. EcoBoost κινητήρας του Focus είναι τρικύλινδρος και ενσωματώνει σύστημα απεμπλοκής του μεσαίου κυλίνδρου, για περιορισμό της κατανάλωσης. Όταν συμβεί αυτό και μόνον αντιλαμβάνεται ο οδηγός ένα μικρής έντασης κροτάλισμα, αφού κατά τα άλλα και σε συνθήκες φορτίου, διακρίνεται για το θετικό του τράβηγμα και την επάρκεια ισχύος του. Οι 150 ίπποι του επαρκούν για να του χαρίσουν καλές τιμές επιδόσεων, ενώ και στην πράξη συμπληρώνουν τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της έκδοσης αυτής. Προς αυτή την κατεύθυνση βρίσκεται και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με το θετικό κούμπωμα. Αναλογικά με τις επιδόσεις, ο κινητήρας αυτός δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις σε καύσιμο με μέση τιμή σε πραγματικές συνθήκες στα 7,8 λτ./100 χλμ..

Εσωτερικό: Γνώριμο Focus

Το εσωτερικό του Focus 1,5 EcoBoost δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του και ειδικά στην συγκεκριμένη ST-Line, προβάλλοντας σπορτίφ διάκοσμο με σύγχρονα στοιχεία και πολύ καλό επίπεδο ποιότητας. Οι χώροι και εδώ επαρκούν για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους με όγκο 375 λίτρων.

Στο δρόμο: Από το καλό… στο καλύτερο

Οι μηχανικοί της Ford έκαναν εξαιρετική δουλειά με την αρχιτεκτονική και τη ρύθμιση του νέου Focus, τόσο ώστε να καμφθούν οι «αδυναμίες» του ημιάκαμπτου άξονα που χρησιμοποιεί στις μικρότερες εκδόσεις του. Το Focus όμως όντας το μοντέλο που μας «έμαθε» τους πολλαπλούς συνδέσμους συνεχίζει να τους υιοθετεί και όταν αυτό συμβαίνει -όπως στο μοντέλο της δοκιμής-, η οδηγική απόλαυση απογειώνεται.

Σύμφωνοι, είναι λίγες οι φορές που θα αντιληφθείς τη διαφορά αφού όλα τα Focus είναι εξαιρετικά οδηγικά, όταν όμως την αντιληφθείς θα συμπεράνεις εύκολα πως δεν υπάρχει άλλο μικρομεσαίο σήμερα που να «κάθεται» έτσι στο δρόμο. Και δεν είναι τόσο η διαφορά σε αίσθηση (που υφίσταται), όσο η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης τόσο στις διαδοχικές κυρίως ανωμαλίες του δρόμου όσο πολύ περισσότερο σε κλειστά στριφτερά κομμάτια.

Ο τρόπος που αυτό το Focus τοποθετείται πριν αλλά και στο εσωτερικό της στροφής και η ακρίβεια του συνόλου σε μικροδιορθώσεις από το τιμόνι, θυμίζει εστιασμένες σπορ κατασκευές με πολλαπλάσιο κόστος. Ακόμα και στην υπερβολή παραμένει προβλέψιμο, με το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως να επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει την συμπεριφορά του ανάλογα. Την ίδια στιγμή όμως, και παρά την σφιχτή και «χαμηλωμένη» ανάρτηση της έκδοσης ST-Line, το Focus παραμένει αρκούντως άνετο και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

www.autotriti.gr

https://xanthinews.gr/%ce%b4%ce%b5%ce%af%cf%84%ce%b5-%cf%84%ce%bf-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%b1%ce%ba%cf%8c-%cf%80%ce%b1%ce%ba%ce%ad%cf%84%ce%bf-%cf%83%ce%ad%cf%81%ce%b2%ce%b9%cf%82-%cf%80%ce%bf%cf%85/

https://xanthinews.gr/ford-fiesta-diesel-του-12-με-6-800-θα-βρεις-μόνο-στην-γραμμη/

Σχετικά Άρθρα