Γενική

Δε γλίτωσε από το «βούρκο» η αγορά

Υποτονική η κίνηση στις εκπτώσεις- Κάνουν έρευνα ακόμη οι καταναλωτές

Σε «καύσωνα» εκπτώσεων εισήλθε η ελληνική αγορά από τις 15 Ιουλίου, οπότε άρχισε επίσημα η εκπτωτική περίοδος του φετινού καλοκαιριού. Οι λιανέμποροι ετοίμασαν πυρετωδώς τις επιγραφές που ανάρτησαν στις βιτρίνες τους, προκειμένου να ανακοινώσουν πτώση- που σε ορισμένες περιπτώσεις θα είναι κατακόρυφη- τιμών, σε μεγάλη μάλιστα γκάμα προϊόντων. Οι τιμές έπεσαν φέτος ακόμα και κατά 60%, ενώ οι εκπτώσεις σε προϊόντα και κατηγορίες που παραδοσιακά δεν ξεπερνούσαν το 30%, έφτασαν φέτος ακόμα και σε 40%.
Ωστόσο το καταναλωτικό κοινό, δε φάνηκε να συγκινείται- προς το παρόν τουλάχιστον- από το κατρακύλισμα των τιμών, αφού σύμφωνα με τους καταστηματάρχες, η κίνηση δεν είναι η αναμενόμενη. Φαίνεται ότι οι καταναλωτές δεν πείστηκαν από τις προσφορές ή περιμένουν και άλλη πτώση τιμών.
Γιάννης Αλεξόπουλος: «Ο κόσμος ακόμα κάνει έρευνα αγοράς»
Μόνο το Μάιο, η πτώση των πωλήσεων ιδίως στην ένδυση και την υπόδηση άγγιξε το 30%, ενώ στα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών το 25%.
Η καταναλωτική ζήτηση βρέθηκε στο ναδίρ, με αποτέλεσμα να υπάρξει μπαράζ προσφορών σε όλους τους κλάδους του λιανεμπορίου, πριν τις εκπτώσεις. Οι έμποροι προσπαθούν να ξορκίσουν την ύφεση και να ανατρέψουν την μεγάλη πτώση των πωλήσεων που εκτιμάται ότι θα κυμανθεί από 15% έως 30% μέχρι τον Σεπτέμβρη. Η εφημερίδα «XANTHINEWS» μίλησε με τον Γραμματέα του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, αλλά και καταστηματάρχη Ιωάννη Αλεξόπουλο, ο οποίος δήλωσε: «Η αλήθεια είναι ότι οι εκπτώσεις ξεκίνησαν πολύ υποτονικά. Ο κόσμος ακόμα βρίσκεται στο σημείο, που κάνει έρευνα αγοράς, διότι τα τελευταία χρόνια το καταναλωτικό κοινό έδειξε, ότι πλέον δε βγαίνει στις εκπτώσεις για να αγοράσει οτιδήποτε, αλλά μόνο τα απαραίτητα».
Δεν είναι λίγες οι φορές, κατά τις οποίες εμφανίστηκαν «πλασματικές εκπτώσεις» στα καταστήματα της Ξάνθης, με αποτέλεσμα τη δυσαρέσκεια του καταναλωτικού κοινού. Ο κ. Αλεξόπουλος για το θέμα αυτό είπε: «Εγώ προσωπικά δε νομίζω ότι συνέβη ποτέ κάτι τέτοιο. Είναι κουτό να κάνει κάποιος καταστηματάρχης αυτό το πράγμα, διότι είναι πολύ εύκολο να το εντοπίσει ο πελάτης. Όλοι οι πελάτες κοιτούν τις τιμές πριν τις εκπτώσεις, για να δούνε σε ποια τιμή θα αγοράσουν το προϊόν, που τους ενδιαφέρει, στις εκπτώσεις».

Νίκος Βιδάλης

Σχετικά Άρθρα