slider Καβάλα Τελευταία Νέα

Η Huffington Post «θάβει» το αεροδρόμιο της Καβάλας: «Θυμίζει εγκαταλελειμμένο σοβιετικό αερολιμένα»!

«Σκόνη, χώμα, νάυλον, χαλασμένες λάμπες και… φλαμίνγκο»! «Αρνητικά στοιχεία που προσδιορίζουν άδικα την γενικότερη εικόνα της χώρας»…

Ένα διόλου κολακευτικό άρθρο για το Αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» δημοσιεύει στις σελίδες της η Huffington Post. Η διεθνής ηλεκτρονική εφημερίδα φιλοξενεί στην ελληνική της έκδοση, στην Κατηγορία BLOG, ένα φωτορεπορτάζ-μαρτυρία που υπογράφει η Φοιτήτρια Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών Πανεπιστημίου Μακεδονίας Ζωή Διδίλη η οποία επισκέφτηκε πρόσφατα τον «διεθνή» (δικά της τα εισαγωγικά) αερολιμένα της Καβάλας και καταγράφει τα όσα «είδε»…

Το άρθρο της φοιτήτριας έχει τίτλο «Μια ανάπτυξη που αργεί να έρθει», ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι όμιλος 24Media στον οποίο και ανήκει η ελληνική έκδοση της Huffington Post προωθεί το συγκεκριμένο άρθρο -ως ένα από τα κορυφαία της!- με άλλον, πιο «πιασάρικο» τίτλο: «Ποιο είναι το αεροδρόμιο στην Ελλάδα που θυμίζει εγκαταλελειμμένο σοβιετικό αερολιμένα»!

Ακολουθεί το άρθρο με τις φωτογραφίες του, όπως ακριβώς δημοσιεύεται και στη Huff Post.

Σκόνη, χώμα και νάυλον

Εικόνες που θυμίζουν παρατημένο εργοτάξιο, κι όμως είναι το διεθνές αεροδρόμιο της Καβάλας, που περήφανα φέρει το όνομα “Μέγας Αλέξανδρος”.

Ο κρατικός αερολιμένας Καβάλας εντάσσεται στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχει αναλάβει και διαχειρίζεται η Fraport Greece*, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των υποδομών τους, την αύξηση της επιβατικής κίνησης αλλά και την βελτιστοποίηση των συνθηκών ταξιδιού για τους επιβάτες, βάσει των υιοθετηθέντων αναπτυξιακών προγραμμάτων (master plans). Μέχρι το 2021, για το σύνολο των έργων ανάπτυξης θα επενδυθεί το ποσό των 400 εκ. ευρώ, ενώ για τα 40 συνολικά χρόνια παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, το ύψος των επενδύσεων υπολογίζεται περίπου στο 1 δις. ευρώ.

Κεφάλαιο Ι: Η άφιξη

Οι όμορφες εικόνες της προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Καβάλας αναιρούνται γρήγορα από τις σκηνές που ακολουθούν εκτός του αεροπλάνου. Κατεβαίνοντας, το λεωφορείο του αεροδρομίου μεταφέρει τους επιβάτες, σε μία απόσταση δέκα μέτρων από τον τόπο προσγείωσης, στον χώρο αφίξεων για χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και ελέγχου διαβατηρίων. Τα δεκάδες διαφορετικά διαβατήρια και ταυτότητες ελέγχουν πρόχειρα δύο άτομα του προσωπικού, στεκόμενα στην μέση του διαδρόμου και έπειτα υποδεικνύουν στους ταξιώτες το σημείο για την παραλαβή των αποσκευών τους.

Κεφάλαιο ΙΙ: Η παραλαβή αποσκευών

Ο χώρος παραλαβής των αποσκευών αποτελείται λιτά από έναν και μόνο ιμάντα, που σκεπάζεται από πλούσια στρώματα σκόνης. Με λίγες ματιές τριγύρω, ο χώρος είναι περιφραγμένος από λαμαρίνες, που σηματοδοτούν τα έργα εν εξελίξει, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια κίνηση. Τα έργα είναι τόσο στάσιμα όσο και η σκόνη πάνω σε κάθε αντικείμενο μέσα στον χώρο. Συστήματα εξαερισμού και καλώδια κρέμονται από την οροφή του χώρου υπό ανάπλαση, ο οποίος μισο-φωτίζεται ρομαντικά από χαλασμένες λάμπες.

Ανήσυχα βλέμματα επιβατών αναζητούν την έξοδο, αφού αυτή κρύβεται πίσω από παρατημένο νάυλον, ενώ απουσιάζουν και οι οποιεσδήποτε ενδείξεις. Αντί για ενδείξεις, τους ώχρινους τοίχους κοσμούν γκραβούρες, χάρτες και πίνακες που απεικονίζουν την ελληνικότητα της Μακεδονίας, καθώς και τυπώσεις Α4 που εφιστούν την προσοχή για τα έργα. Βγαίνοντας, βλέπει κανείς το ολοκαίνουριο γραφείο δήλωσης συναλλάγματος, που μοιάζει να έχει ήδη κουραστεί, προτού ακόμα να τεθεί σε λειτουργία.

Κεφάλαιο ΙΙΙ: Η έξοδος και ο κεντρικός χώρος αναμονής

Οι εικόνες βέβαια βελτιώνονται με την έξοδο, καθώς ο χώρος ξεκινά να θυμίζει αεροδρόμιο εν ενεργεία, που μπορεί να ανταποκριθεί, τουλάχιστον, στα στοιχειώδη διεθνή πρότυπα. Σε ένα μικρό, κατα τ’άλλα αεροδρόμιο, ο αριθμός των επιβατών είναι ιδιαίτερα αυξημένος, με μεγάλες low-cost αεροπορικές εταιρείες να έχουν μεταφέρει την βάση τους στη Βόρειο Ελλάδα.

Καθώς το αεροδρόμιο της Καβάλας βρίσκεται εκτός πόλης και συγκεκριμένα στα 32 χλμ ανατολικά αυτής, στην συχνή περίπτωση που κάποιος επιθυμεί να μεταφερθεί στο κέντρο, έχει περιορισμένες επιλογές. Η επιλογή του ταξί ανέρχεται στην τολμηρή τιμή των 40 ευρώ, που ισούται σχεδόν με τον ίδιο τον ναύλο για την πλειοψηφία των δρομολογίων που εκτελούνται στο περιφερειακό αεροδρόμιο. Αντίστοιχα δύσκολη είναι και η μετακίνηση με υπερ/αστικό ΚΤΕΛ, καθώς τα δρομολόγια δεν είναι τακτικά και εφαρμόζονται κατά περίπτωση. Περιορισμένο, βέβαια είναι και το ίδιο το ωράριο λειτουργίαςτου αεροδρομίου, το οποίο ξεκινά στις 05:00 τα ξημερώματα και σταματά στις 21:00 το βράδυ.

Κεφάλαιο IV: Η αποτίμηση

Τους τακτικούς επιβάτες λίγο τους ενδιαφέρει η εικόνα του αεροδρομίου, είναι αλήθεια. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αισθητά χαμηλότερη του ναύλου, σε σύγκριση με το ύψος αυτής σε κάποιο κεντρικό αεροδρόμιο. Τα αρνητικά στοιχεία που συναντά κάποιος μέσα στον διεθνή αερολιμένα “Μέγας Αλέξανδρος” της Καβάλας προσδιορίζουν άδικα την γενικότερη εικόνα της χώρας. Τα σχέδια της Fraport Greece μοιάζουν αρκετά υποσχόμενα και η ταχεία πραγματοποίηση αυτών πιθανώς να μεταμορφώσει κυριολεκτικά τον αερολιμένα, έτσι ώστε να μην υπολείπεται σε τίποτα των διεθνών προτύπων ανταγωνισμού.

Μέχρι τότε, όμως, σκόνη, νάυλον και… φλαμίνγκο

Σχετικά Άρθρα